środa, 12 marca 2014

Poczta Polska a wysyłanie bielizny

Postanowiłam napisać post o wysyłaniu bielizny za pośrednictwem Poczty Polskiej, ponieważ nie każdy wie, że PP zmieniła regulamin na taki, który w pewnych przypadkach może nam przysporzyć problemów. A problemów nikt nie lubi ;).

Wraz z dniem 1 stycznia 2013 r. w regulaminie Poczty Polskiej nastąpiła zmiana bardzo ważna dla osób wysyłających listy polecone. Otóż od początku 2013 roku listami poleconymi można wysyłać tylko dokumenty, druki. Wszystko inne winno być wysyłane paczkami bądź listami poleconymi z zadeklarowaną wartością. Oczywiście listami poleconymi można było wysyłać inne przedmioty, np. staniki ;), ale na własną odpowiedzialność, bowiem w przypadku zaginięcia takiej przesyłki, nie można jej reklamować. O czym się gorzko przekonałam... Ale jak to mówią, mądry Polak po szkodzie ;).

Wraz z nadejściem lutego 2014 r. ceny listów poleconych wzrosły dość znacznie, przez co nieopłacalne stało się wysyłanie bielizny listami poleconymi. Na szczęście Poczta Polska wprowadziła formę zastępczą dla listów - MiniPaczkę. MiniPaczka to zupełna nowość w ofercie Poczty Polskiej. Można nią wysyłać wszystko, co wejdzie do pudełka o wymiarach 30x21x5cm i nie waży więcej niż 2 kg. Czyli miękkie staniki, majtki wysyłamy MiniPaczką. Za priorytetową zapłacimy 9,50 zł, a ekonomiczną 8,50 zł. Co ważne, w tej cenie mamy pudełko i ubezpieczenie do kwoty 100 zł.

Jak nadać MiniPaczkę?
Ja to robię tak, że w domu przygotowuję rzecz do wysłania, idę na pocztę, kupuję pudełko, adresuję je, wkładam przedmiot do środka, zaklejam i podchodzę do okienka nadać przesyłkę. Na pudełku trzeba podać numer telefonu lub adres e-mail swój oraz adresata, ponieważ każde z nas otrzyma dwie wiadomości - informację o nadaniu przesyłki i jej doręczeniu.
Drugi sposób jest taki, że wcześniej kupujemy na poczcie pudełko, wracamy do domu, pakujemy przedmiot do wysłania, wchodzimy na stronę Poczty Polskiej KLIK i tam rejestrujemy paczkę. Uprzednio musimy założyć konto.
MiniPaczka priorytetowa wysłana do godziny 15 zazwyczaj u adresata jest następnego dnia.

I teraz śpię spokojnie ;). Nie śnią mi się po nocach zaginione staniki, puste pudełka. Wysyłam MiniPaczki i wszystko gra :).

Na koniec jeszcze dodam, że usztywniane biustonosze wysyłam paczkami pocztowymi. I też śpię spokojnie ;)

6 komentarzy:

  1. O popatrz, nawet nie wiedziałam.. Słyszałam że coś tam pozmieniali, ale jakoś mnie to nie dotknęło, więc się nie zainteresowałam. Niniejszym zapamiętuję, żeby zwroty do sklepów wysyłać MiniPaczką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żmijuniu, dobrze, że Cię te zmiany nie dotknęły. Po sobie wiem, jak to dotknięcie może być bolesne... MiniPaczka jest bezpieczna :)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy artykuł. Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie ja dość rzadko już korzystam z poczty ponieważ dla mnie to decydowanie za długo trwa. Najchętniej i najczęściej używam przesyłek kurierskich jak https://www.sendit.pl/cennik/cenniki-krajowe/dpd gdzie faktycznie ceny są bardzo konkurencyjne. Pewnie każdy z nas oczekuje tego, że paczka przyjdzie bardzo szybko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajnie napisane. Brawo dla autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń